TATLI TARİFLERİ: Çikolatalı Kurabiye

Ben kurabiye konusunda pek başarılı değildim uzun zaman. Ya taş gibi oluyorlardı yada büsbütün alakasız hamur parçaları ortaya çıkardı. Bir tek italyan Cantuccini' leri beceriyordum ( tarifi blogumda). Bilirsiniz ki bir kız annesiyim ve büyüdükçe benimle mutfakta daha fazla zaman geçirip yardım etme isteği oluştu kendisinde. Hep özeniyordum o klişeye: Becerikli anne çocuğu ile mutfakta kurabiye yapıp sonra ailece yapılanları değerlendirip afiyetle yiyiyorlar. Bizimki hayal olarak kalacağına dair emindim. Hafta sonu blogları dolaşırken sevgili Renklipastasepeti nin bloguna da uğradım ve bir yazısında kurabiye yaparken dikkat edilmesi gereken tüyoları paylaştığını gördüm (link için tıklayın). Hadi dedim bir deneyeyim, kaybedecek birşeyim yok. Ve ne diyeyim, işe yaradı :)) O yüzden size hemen tarifimi sunmak istedim...




Malzemeler:

125 gr. margarin
1 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı şeker
1 paket vanilin
1 yumurta
3 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1,5 çay bardağı damla çikolata

Yapılışı:

Un, vanilin ve karbonatı eleyerek kaba ekleyin. Damla çikolata hariç tüm malzemeleri karıştırarak ilave edin. İyice yoğurun ve damla çikolatayı ilave edip biraz daha yoğurun. 15 dakika buzdolabında bekletin. Ceviz büyüklüğünde parçalara bölüp yağlı kâğıt ile kaplı fırın tepsisine yerleştirin. 180 derece ısıtılmış fırında 1/2 saat pişirin.

Afiyet şeker olsun...

NOT: 
Renklipastasepetin önerilerini okuyup tarifimi yapın. Bu elimdeki orijinal tarife onun tüyolarını ekleyip hakkını ihlal etmek istemedim. Dediğim gibi yaparsanız mutlaka memnun kakacaksınız :))

Kurabiyeler ağzı kapalı kapta 1 hafta tazeliğini korurlar.

6 yorum:

  1. Ben çok severim yemeyi de yapmayı da geçen yapmaya çalıştığım kurabiye olmadı, bunu bir kenara yazayım neme lazım yaparım belkide, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım yapıp da lezzetine doyamazsınız :))

      Sil
  2. hep tarif hep tarif bir yapılmışı görüp yesek :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adresine gondereyim kural, seni mi kıracağım aşk olsun... :)

      Sil
    2. valla hayır demem :DDD

      Sil
  3. Eline saglik canim. Arada ben de özeniyorum da neyse ki kalici olmuyor bu özentim :)

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖